تبلیغات
موسسه فرهنگی شهید آوینی - حسین شریعتمداری خبر داد:
یکشنبه 2 اسفند 1388

حسین شریعتمداری خبر داد:

   نوشته شده توسط: قریب    نوع مطلب :اخبار ایران ،متفرقه ،

حسین شریعتمداری خبر داد:
دور زدن قانون اساسی و حذف شورای نگهبان، نتیجه طرح موردنظر هاشمی، روحانی و رضایی

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، در سر مقاله صبح امروز(شنبه) این روزنامه به افشاگری درباره جزئیات و پیامدهای طرحی که با قید فوریت ساعتی دیگر در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار می گیرد، پرداخت.

به نوشته حسین شریعتمداری، این طرح که هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و محسن رضایی برای قانونی شدن آن تلاش می‌كنند، قرار است به صورت ظریفی نظارت شورای نگهبان بر انتخابات های ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را حذف کند و به کمیسیون موهومی به نام کمیسیون انتخابات که زیر نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام است، واگذار شود.

همچنین براساس این طرح، التزام عملی کاندیداها به ولایت مطلقه فقیه حذف شده است.

گفته می شود این طرح در واقع ادامه تئوری های سران فتنه برای بازگشت به عرصه سیاسی با یک دوپینگ سیاسی است.

متن کامل سرمقاله امروز کیهان در ادامه می‌آید:

این نوشته در پی آن نیست كه آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و یا افرادی نظیر آقایان دكترحسن روحانی رئیس محترم كمیسیون سیاسی، دفاعی، امنیتی مجمع و دكتر محسن رضایی، دبیرمحترم این مجمع را به تلاش برای دور زدن قانون اساسی متهم كند و یا انگیزه آنان از اقدامی كه در پی آن هستند را- خدای نخواسته- تأمین خواسته ها و منافع بر زمین مانده دشمنان اسلام و انقلاب بداند! ولی متاسفانه و با عرض پوزش باید گفت، نتیجه طرحی كه آقایان در دست تهیه داشته و برای قانونی شدن آن تلاش می كنند، چه بخواهند و چه نخواهند -والبته كه نمی خواهند- از یكسو «دور زدن قانون اساسی» و از سوی دیگر، تامین خواسته ای است كه دشمنان بیرونی نظام و دنباله های داخلی آن طی 20 سال گذشته با همه توان برای دسترسی به آن تلاش كرده و می كنند. ماجرا در یك كلمه، حذف شورای نگهبان از چرخه تعیین صلاحیت نامزدهاست. این طرح كه امروزه با قید «فوریت» و «خارج از نوبت» در دستور كار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد، به گونه ای تنظیم شده است كه اهداف اصلی و نهایی آن در پوششی ازلفاظی ها و ظاهرسازی های دهان پركن، مخفی شده و در نگاه اول به چشم نمی آید و بعید نیست كه این پنهان كاری به مسئولان مجمع نیز تحمیل شده و افرادی با زرنگی خاص- بخوانید با موذی گری و لفاظی های هزار لایه- اهداف نهایی طرح را از نگاه آنان مخفی كرده باشند!

ماجرا، اما به طور خلاصه اینگونه است كه در اردیبهشت ماه سال 1387 آقای پورمحمدی وزیر وقت كشور با اشاره به برخی از موارد مبهم و بعضاً مشكل آفرین در قانون انتخابات و چرخه اجرایی آن، نظیر منابع مالی نامزدها، چگونگی تبلیغات، برگزاری جداگانه چند انتخابات كه قابل جمع هستند و... نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب می نویسد و درخواست می كند كه موضوع به عنوان یك «معضل» در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و راهكارهایی برای آن اندیشیده شود. مشكلاتی كه آقای پورمحمدی خواستار چاره جویی برای آنها شده بود، از مدتها قبل- بیش از یك دهه- مورد توجه تمامی مسئولان نظام و مخصوصاً دست اندركاران برگزاری انتخابات قرار داشته و تقریباً تمامی مسئولان ذیربط خواستار برطرف شدن آن بوده اند و برخی از این موارد، نظیر ضرورت تجمیع انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، خبرگان و شوراها به صورت انتخابات همزمان «مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری» و «ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا» و یا دوگانه های دیگر، از مدتها قبل مطرح شده و درباره آن بحث و بررسی هایی صورت گرفته بود. روشن شدن منابع مالی نامزدها، اخلاق انتخاباتی و... نیز، از جمله همین موارد بوده است. بنابراین درخواست وزیركشور وقت برای حل و فصل نهایی این اشكالات و رفع ابهامات و یا قانونمندی آنها، خواسته اكثریت قریب به اتفاق مسئولان-صرفنظر از سلیقه های سیاسی آنان- بوده و انجام آن كمترین نیازی به دور زدن قانون اساسی نداشته و ندارد. درخواست آقای پورمحمدی از سوی رهبرمعظم انقلاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود تا پس از بررسی های لازم و ارائه نظر پیشنهادی مجمع، درباره آن «تصمیم مقتضی» گرفته شود. روالی كه در امور و مسائلی از این دست، جاری و متداول است.

كمیسیون «سیاسی، دفاعی و امنیتی» مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آقای دكترحسن روحانی، بعد از چند جلسه بحث و بررسی، نظر پیشنهادی مجمع را از طریق ریاست محترم مجمع به محضر رهبرمعظم انقلاب تقدیم می دارد این پیشنهاد با دستور العمل بعدی معظم له به مجمع بازمی گردد و نهایتاً كمیسیون یاد شده با تشكیل 20 جلسه دیگر- و با حضور برخی از شخصیت های سیاسی، نمایندگان ادوار و كنونی مجلس و... - پیشنهاد نهایی خود را طی نامه ای در تاریخ 3/11/88 برای طرح در «صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام» به ریاست محترم مجمع ارائه می دهد و از ایشان می خواهد « به دلیل اهمیت مسئله» مقرر فرمایند كه «موضوع، خارج از نوبت و با فوریت در دستور كار مجمع قرار گیرد» كه با این درخواست موافقت شده و طرح مورد اشاره هم اكنون با دو قید «خارج از نوبت» و «فوریت» در دستور كار صحن اصلی مجمع قرار دارد كه گفتنی است ؛

1- در این طرح برای برخی از مشكلات نظیر، زمان برگزاری انتخابات و ضرورت تجمیع 4 انتخابات به صورت 2 به 2، تعیین قطعی حداقل سن رأی دهندگان و انتخاب شوندگان، ضوابط لازم الاجرا برای فعالیت انتخاباتی نامزدها، فراهم آوردن امكانات كافی و عادلانه برای كاندیداها، پیشگیری از تخریب نامزدها و قانونمند شدن اخلاق تبلیغاتی و... پیشنهادهای - در مجموع- راه گشایی ارائه شده است كه این بخش از طرح یاد شده را می توان و باید از موارد مثبت آن تلقی كرد.

2- و اما، بخش ها و بندهایی از طرح پیشنهادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، از یكسو با قانون اساسی مغایر است و از سوی دیگر، در صورت تصویب - كه محال و غیر ممكن به نظر می رسد- آرزوی چندین ساله دشمنان بیرونی و دنباله های داخلی آنان برای حذف نظارت شورای نگهبان و نفوذ افراد بی صلاحیت به مراكز حساس نظام را برآورده می كند. چرا...؟! بخوانید؛

بند 4 از فصل «ساماندهی اجرا» در طرح 28 ماده ای یاد شده می گوید؛«كمیسیون ملی انتخابات» مسئولیت برگزاری انتخابات، بررسی صلاحیت داوطلبان، كنترل و نظارت بر تبلیغات و هزینه های انتخاباتی و انجام بازرسی و رسیدگی به شكایات را برعهده دارد.» كه باید گفت؛

الف: در اوایل آذرماه سال جاری و بعد از آن كه نشانه های شكست قطعی فتنه اخیر آشكار شد و سران فتنه از دروغ بزرگ «تقلب در انتخابات»! حمایت بی پرده آمریكا، اسرائیل و انگلیس، ائتلاف اعلام شده با منافقین، بهایی ها، سلطنت طلب ها، ماركسیست ها و تمامی افراد و گروههای اپوزیسیون، اهانت به آرمان های اسلام ، امام (ره) ،انقلاب و... طرفی نبسته و به جایی نرسیدند، به ناگاه طرحی با همین عنوان «كمیسیون ملی انتخابات»!! كه یكی از نامزدهای ناكام انتخابات در پشت صحنه آن قرار داشت، به میان كشیده شد و بلافاصله با استقبال گسترده فتنه گران و حامیان بیرونی آنها روبرو گردید. كیهان در همان هنگام، طرح یادشده را نقد كرده و ضمن تأكید بر مغایرت این طرح با قانون اساسی به بخش مضحكی از طرح مزبور اشاره و نوشته بود؛ «طراحان طرح موسوم به كمیسیون ملی انتخابات در ماده چهار آن شورای نگهبان را دور زده و نوشته اند: در صورتی كه شورای نگهبان، مستندات و دلایل كمیسیون را نپذیرد اما كمیسیون همچنان با تكیه بر مستندات مربوطه بر وقوع تخلف اصرار كند در این حالت جهت حل اختلاف، دو راه حل پیشنهاد می شود: الف- به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد. رأی مجمع تشخیص، قطعی خواهد بود. ب- به كمیته ویژه ای كه شش نفر از اعضای كمیسیون در آن حضور دارند و ریاست آن هم برعهده یكی از اعضای مجمع تشخیص خواهد بود ارجاع می شود. رأی كمیته مذكور، قطعی خواهد بود»!

همانگونه كه ملاحظه می كنید در آن هنگام نیز از متن طرح موسوم به «كمیسیون ملی انتخابات» معلوم بود رد پای تهیه كنندگان آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رسد! و كیهان به همین علت و با كنایه نوشته بود «اگر ارائه كننده این طرح به جای عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، كارمند مثلاً وزارت نفت بود، مرجع رسیدگی به اختلافات احتمالی را «وزارت نفت»! معرفی می كرد»!

بنابراین، بعید به نظر می رسد كه پیشنهاد اخیر كمیسیون مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، به قول آقای دكتر روحانی «بعد از 20 جلسه كارشناسی و...» تهیه شده باشد، چرا كه این پیشنهاد مدتی قبل، از سوی افراد وابسته به مجمع مطرح شده بود! و اكنون در پوشش لفاظی های دیگر به اصطلاح «پرورده» شده است، انگار قانون انتخابات «پنیر» یا «زیتون» است كه پرورده آن قیمت بیشتری داشته باشد؟!

ب: مطابق نص صریح اصل 99 قانون اساسی، «نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی و همه پرسی بر عهده شورای نگهبان است» بنابراین، پیشنهاد «كمیسیون ملی انتخابات» كه در طرح مجمع آمده است، با نص صریح قانون اساسی در تضاد است و «تغییر قانون اساسی» در صورت ضرورت، راه كار جداگانه ای دارد كه به مجمع تشخیص مصلحت مربوط نیست.

ج: از اولین سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و مخصوصاً طی دو دهه اخیر، تمامی گروههای ضدانقلاب داخلی و خارجی و قدرت های استكباری حمله مشترك و هماهنگی را علیه نظارت شورای نگهبان آغاز كرده و بی وقفه ادامه داده اند. چرا كه این شورا مطابق وظیفه قانونی خود مانع از ورود افراد بی صلاحیت به كانون ها و مراكز تصمیم ساز و سیاست پرداز نظام است. حمله به شورای نگهبان مخصوصاً در دوران مدعیان اصلاحات به اوج خود رسید تا آنجا كه آقای خاتمی رئیس جمهور وقت، بخشی از لایحه موسوم به «دوقلو» را به حذف نظارت شورای نگهبان اختصاص داده بود و...

د:متاسفانه باید گفت كه طرح مورد اشاره در چارچوب فتنه اخیر قابل ارزیابی است و از آنجا كه برخی از تهیه كنندگان طرح، اگر با فتنه اخیر همراه نبوده اند- كه بعضاً بوده اند- علیه فتنه گران نیز مواضع روشن و مرزبندی شده ای نداشته اند، احتمال آن كه طرح یاد شده، تلاش و تقلایی- البته بی ثمر- برای دمیدن در تنور فتنه شكست خورده اخیر باشد، دور از انتظار نیست!

این تلاش مخصوصاً بعد از راهپیمایی بی نظیر 9 دی ماه و حماسه بی سابقه 22بهمن ماه، بسیار عجیب به نظر می رسد و گویی برخی از آقایان هنوز پیام روشن و پرصلابت توده های چند ده میلیونی مردم را دریافت نكرده اند ویا خدای نخواسته...!

3- آقایان لطف كرده! و در بند 5 طرح پیشنهادی خود كه به تركیب «كمیسیون ملی انتخابات» اختصاص دارد، از شورای نگهبان نیز یاد كرده و به عنوان یكی از اعضای این كمیسیون، آورده اند، «یك نفر از اعضای شورای نگهبان به انتخاب آن شورا، به عنوان ناظر و بدون حق رأی»!

4-طرح یاد شده، نكات درخور نقد و غیرقانونی و غیرمنطقی دیگری نیز دارد كه از آنها می گذریم و تنها به بند 21 این طرح اشاره می كنیم كه در آن به گونه ای زیركانه درباره یكی از شرایط داوطلبان آمده است؛
«تعهد و پایبندی داوطلبان نسبت به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی نسبت به احكام اسلام (التزام اقلیت ها به احكام دین خود)»

در این بند با ظرافت خاصی، التزام عملی به اصل ولایت فقیه، یعنی همان نكته كه مشكل اصلی و همیشگی دشمنان و از جمله سران فتنه بوده، حذف شده است. ممكن است گفته شود، التزام به قانون اساسی و «احكام اسلام» می تواند جایگزین آن باشد! كه باید گفت؛ روال تعریف شده در قانونگذاری، اجتناب از «كلی گویی» و «ابهام» است. به عنوان مثال، فلان كاندیدا بعد از حضور در مسئولیت می تواند قانون اساسی و حكم و نظر ولی فقیه را نادیده بگیرد و در پاسخ ادعا كند كه بنده، مثلاً مقلد آقای صانعی!!و یا ... هستم! و این آقایان، فلان نظر حضرت امام(ره) را قبول ندارند و یا همراهی و همكاری با آمریكا را «تعامل سازنده»! می دانند و...

6- و بالاخره، تردیدی نیست كه این طرح در همان صحن اصلی مجمع- با توجه به حضور افراد متعهد و هوشمند- رد خواهد شد و بر فرض تصویب، با مخالفت مجلس و شورای نگهبان روبرو می شود. ولی چرا باید برای «هیچ» هزینه داد؟!


Foot Complaints
جمعه 13 مرداد 1396 12:03 ب.ظ
Heya i'm for the primary time here. I came across this board and
I in finding It really helpful & it helped me out a lot.
I am hoping to give one thing again and help others such as you helped me.
Foot Pain
سه شنبه 10 مرداد 1396 10:48 ق.ظ
I've been exploring for a little for any high-quality articles or blog posts in this sort of space
. Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this website.
Reading this information So i'm satisfied to show that I've an incredibly just right uncanny feeling I came upon just what I
needed. I such a lot unquestionably will make certain to do not omit this website and give it a look regularly.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر